Az AI forradalom egyre több cég számára válik meghatározóvá, ahogy azt a Duolingo legújabb irányváltása is mutatja. Nemcsak a tartalomkészítésben, hanem a toborzásban és a teljesítményértékelésben is egyre nagyobb teret nyernek a mesterséges intelligenciaalapú eszközök.
Történelmi példák igazolják, hogy hajlamosak vagyunk alábecsülni egy-egy új technológia átalakító erejét, legyen szó villanykörtéről, autóról vagy mobiltelefonról. Hasonló mértékű hatást várhatunk az AI-tól is – de mit jelent ez a designerek számára?
Az alkotói szakmákban dolgozók előtt két fő út rajzolódik ki: az egyik a szuperdesigner karrierje, aki kimagasló tudással és vezetői készségekkel képes lesz felülmúlni a mesterséges intelligenciát. A másik opció a szuperindividuum, aki önállóan, AI segítségével építi fel saját üzletét és márkáját.
Szó esik arról is, mennyire fontos, hogy a designerek ne csak klasszikus szakmai azonosulásukban, hanem vállalkozóként, tartalomkészítőként vagy akár marketingesként is felkészüljenek az alkalmazkodásra. Az AI felerősíti mindazt, amiben jók vagyunk – de az önazonosság, empátia és emberi kapcsolatok megtartása marad az, amelyben mindig előnyünk lesz a gépekkel szemben.