A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Hogyan használd a Google Search Console-t weboldalad forgalmának elemzéséhez?

A videó bemutatja, hogyan használhatjuk a Google Search Console Performance jelentéseit weboldalunk forgalmának és keresési eredményeinek elemzésére.

Az elemzéshez elengedhetetlen eszközöket ismerhetjük meg, amelyekkel hatékonyan követhető egy weboldal teljesítménye a Google keresőben. A bevezető után kiderül, hogy többféle jelentés közül is lehet választani, amelyek különböző eredményeket, kattintásokat vagy megjelenéseket mutatnak, ráadásul ezek információkat nyújtanak a Search rendszer, a Discover és a News felületéről.

A narrátor részletesen bemutatja a Search Console Performance jelentéseiből elérhető diagramokat, valamint az adatszűrők és időintervallumok használatát. Rávilágít arra is, hogy érdemes vizsgálni a különböző keresési típusokat ― például Web, Képek, Videók, Hírek ― egyedi adatelemző nézetből. Kiderül, milyen lehetőségeket kínálnak a különféle szűrők, az időszakok összehasonlítása, illetve hogy például miként különíthetjük el a branded és non-branded keresőkifejezéseket.

Érdekes kérdéseket vet fel a grafikonok változásainak vizsgálata, a forgalmi csúcsok és visszaesések okairól, valamint hogy hogyan lehet a táblázatokban mélyebben kielemezni a keresési lekérdezéseket, oldalletöltéseket vagy eszközönkénti mutatókat. Megtudhatjuk, hogyan segíthetnek az egyedi megjegyzések (annotációk) a jelentések értelmezésében, és hogyan tükrözik azokat az események, fejlesztések vagy hibajavítások, amelyek az adott oldalon történtek.

A szereplő néhány konkrét példát is bemutat arra, milyen összefüggéseket lehet felfedezni például a kattintási arányok, megjelenések és helyezések között, illetve mikor lehet érdemes további vizsgálatokat végezni egy adott oldal vagy lekérdezés kapcsán.