A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Hogyan formálják a vállalatok a társadalmat: szappan, szex és alkohol mint példák

Myriam Sidibe előadásában azt vizsgálja, hogyan lehetnek a vállalatok valódi mozgatórugói a társadalmi változásnak, amikor üzleti modelljük középpontjába helyezik a pozitív hatást.

Milyen tényezők szükségesek ahhoz, hogy egy vállalkozás valódi társadalmi hatást tudjon elérni? Myriam Sidibe előadásából kiderül, hogy önmagában a jó szándék és a jótékonykodás nem hoz tartós eredményt, ha hiányzik egy átgondolt és fenntartható üzleti modell. A problémák kapcsán Sidibe kiemeli, hogy világszerte visszaesett a vállalatok társadalmi szerepvállalása, miközben az igények egyre sürgetőbbé váltak.

A felvetett kérdés: hogyan lehet összehangolni a profitot, az emberek jólétét és a bolygó érdekeit úgy, hogy az minden fél számára értéket teremtsen? A hangsúly a vállalatok részvételén, az újfajta együttműködések kialakításán, valamint azon van, hogy a cégeknek missziójukba kell integrálniuk a társadalmi problémák megoldását.

Az előadó az élelmiszeripari, higiéniai szektor és a sörmárkák példáján keresztül mutatja be, hogyan született újszerű, hosszú távú összefogás állami, nonprofit és vállalati szereplők között, amely valódi viselkedésváltozást, normák újradefiniálását és társadalmi előrelépést eredményezhet. Kiemeli például, milyen hatásos lehet egy sörmárka, amikor a mérgező férfiassággal és a nők elleni erőszakkal veszi fel a harcot, vagy amikor egy globális szappanmárka világszinten javítja a kézhigiéniát.

Egy közös kérdés mindig ott lebeg: miképp érhető el a tartós, tömeges változás? Milyen szerepe lehet ebben egyetlen embernek vagy épp egy egész szervezetnek, és mi kell ahhoz, hogy a profit és a társadalmi értékteremtés kéz a kézben járjon?