Az elmúlt évtized során a PC-s játékélmény radikális átalakuláson ment keresztül, ahol már nem csak a puszta teljesítmény számít. Felmerül a kérdés, hogyan járulnak hozzá olyan technológiák, mint a DLSS, a frame generálás vagy a reflex a képminőség, az FPS és a gépidő közötti egyensúlyhoz.
Az Nvidia RTX sorozat funkcióinak részletes bemutatása során megtudhatjuk, hogyan képesek az új generációs GPU-k mesterséges intelligenciát alkalmazva növelni a teljesítményt és még élethűbb grafikát megjeleníteni. A videó bemutatja, hogy a DLSS új, transzformátor-alapú modellje miként teszi lehetővé a jobb élességet és részletességet, ugyanakkor szó esik az esetleges kompromisszumokról is, a teljesítmény rovására.
Napjainkban a játékosoknak már nem csak a képkockaszámra kell figyelniük. A reflex technológia például jelentősen csökkentheti a bemeneti késleltetést, amely főként kompetitív játékokban lehet döntő tényező. A frame generálás és a multi-frame generálás fejlesztései pedig új kapukat nyitnak, súlyosabb grafikus effektekkel ellátott játékokban is.
A videó górcső alá veszi a valós idejű ray tracing és path tracing közötti különbségeket, illetve azt, hogy a path tracing engedélyezése mennyire megterhelő lehet a grafikus kártyára nézve. Szó esik a VRAM korlátokról is, amelyek miatt előfordulhat, hogy a különféle beállításokat és az upscaling módokat optimalizálnunk kell ahhoz, hogy kompromisszumok nélkül élvezhessük a modern játékokat.
Izgalmas kérdésként merül fel, hogy milyen stratégiákat érdemes alkalmazni a beállításokban: megéri-e többlet latencia árán jelentősen megnövelt FPS-t tapasztalni, vagy fontosabb a minimális késleltetés? Az egyéni preferenciák és a játék típusának megértése kiemelt szerepet kap a technológiai fejlesztések alkalmazása során.