Az amerikai autóipar évtizedeken át nemcsak az ország, hanem az egész világ piacát is dominálta. Kiemelkedő szereplői voltak a General Motors, a Ford és a Chrysler, akiket csak „nagy hármasként” ismertek. Ennek ellenére a 2000-es évek végére mindhárom cég komoly válságba került, amit részben hibás piaci stratégiáik idéztek elő.
Közgazdasági, szabályozási és társadalmi tényezők bonyolult hálózatán keresztül mutatja be a videó, hogyan veszítették el vezető pozíciójukat a detroiti autógyártók. Említésre kerülnek az 1970-es évek olajválságai, a szigorodó környezetvédelmi előírások és a külföldi – főleg japán – márkák térnyerése az amerikai piacon. Érdekes kérdések merülnek fel azzal kapcsolatban is, hogy a nagy hármas miért ragaszkodott makacsul a teherautókhoz és SUV-okhoz, miközben a vásárlók igényei és a piac jellege is átalakult.
A munkaügyi viszonyok, a szakszervezetek szerepe, valamint az amerikai és japán gyártók költségstruktúrája is jelentős hatással volt arra, milyen irányban fejlődött az iparág. Kitér továbbá a szövetségi támogatások és jogi kiskapuk – például az SUV loophole és a ‘chicken tax’ – piactorzító hatására, valamint arra, hogyan tudták ezek az eszközök évtizedekre meghatározni a piacot.
Felmerül, hogy a vállalatok rövid távú profitszerzési stratégiái miként áldozzák fel a hosszú távú megbízhatóságot, innovációt és piaci versenyképességet. Megvizsgálja, hogyan vesztették el reputációjukat az amerikai márkák a visszahívások, botrányok és minőségi problémák következtében, illetve hogy milyen válaszokat találnak az új, innovatív szereplők – mint például a Tesla és a Rivian – az amerikai és globális kihívásokra.