Ebben az epizódban a szerző két különböző asztali gamer PC építését vizsgálja meg, amelyek célja a költségvetéshez való szigorú igazodás. Alapvető kérdéseket tárgyal, mint például mennyire reális a 500 dolláros határon belül maradni, illetve milyen kompromisszumokat kell vállalni ezért.
Felhívja a figyelmet arra, hogy az alkatrészek kiválasztásánál – különösen a videókártya terén – nem érdemes új alkatrészekhez ragaszkodni, hanem érdemes a használt piacon is körülnézni. Rámutat, hogy a használt piac gyorsan változó, így nehéz konkrét javaslatokat adni, de a megfelelő ártájékozódás elengedhetetlen.
A videó kitér arra is, hogy mely komponenseken lehet spórolni, és milyen lehetőségek vannak régebbi alkatrészek újrahasznosítására, például ház, táp vagy tárolók terén. Megvizsgálja továbbá a kis méretű gépházak, illetve a microATX vagy miniITX formátumok közti különbségeket, és tanácsot ad, hol lehet racionálisan kompromisszumokat kötni.
Külön érdekesség, hogy az APU-s rendszerek teljesítményét és fejlesztési lehetőségeit is részletezi – itt főként az AMD Ryzen 5 8500G-re és az integrált grafikus megoldásokra fókuszál. Továbbá szó esik arról is, hogy milyen bővítések érdemesek a későbbiekben: például memóriabővítés, nagyobb SSD, illetve dedikált grafikus kártya beillesztése.
A második konfigurációban egy olcsóbb, mégis sokak számára elérhető AMD alapú rendszer bemutatása kerül előtérbe, ahol szó esik a régebbi AM4 platform előnyeiről és korlátairól, valamint a RAM- és alaplap-választás, illetve a PCIe sávszélesség kérdéseiről.