1983-ban Kína még rendkívül szegény és zárt ország volt, ahová a nyugati autógyártóknak esélyük sem volt belépni. A gazdasági reformok és a nyitás azonban mindent megváltoztattak, és ezzel a Volkswagen az elsők között juthatott be a kínai piacra, amikor még csak kevesen hittek a lehetőségben.
A Volkswagen kiemelkedő sikerét a kínai középosztály gyarapodása és a robbanásszerűen növekvő autópiac táplálta. Azonban néhány évvel ezelőtt fordulat következett be: eladásaik zuhanni kezdtek, és piaci részesedésük is drasztikusan visszaesett. Közben új, hazai versenytársak, főleg a BYD, elképesztő növekedést értek el – részben a kínai állam hatalmas elektromos jármű-támogatásainak köszönhetően.
A kihívás azonban nemcsak Kínában bontakozik ki. Gyárbezárások fenyegetik a Volkswagen európai üzemeit, munkabeszüntetések, vezetőcsere és a nemzetközi versenyképesség kérdései mind rámutatnak: a vállalat végzetesen rá van utalva a kínai piac sikerére. Eközben a szoftveres fejlesztések területén is súlyos problémákkal küzdenek, miközben egyre nagyobb előnnyel rendelkeznek a technológiailag fejlettebb, olcsóbb és jobban támogatott kínai EV-gyártók.
Felmerül a kérdés: hogyan tud a Volkswagen adaptálódni ebben az átalakulóban lévő iparágban? Képes lehet újraépíteni pozícióját, akár Kínában, akár más fejlődő piacokon? Az is lényeges dilemma, hogy meg tudja-e oldani a szoftveres hátrányokat, és követni tudja-e a piac egyre gyorsabb tempóját. A videó mélyrehatóan vizsgálja ezt a vállalati válságot, az iparági trendekkel és a globális autópiac átrendeződésével együtt.