A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 12 perc

Hogyan befolyásolja az időérzetünk a vásárlási szokásainkat?

Hogyan befolyásolja az időérzetünk a vásárlási döntéseinket, és vajon mikor tekinthetjük a vásárlásra fordított időt valóban értékesnek? Az előadás új szempontokkal világít rá vásárlási szokásaink pszichológiájára.

Mennyi időt töltünk vásárlással – és vajon valóban jól kihasznált, értékes időnek számít-e ez az életünkben? A TEDx előadás a vásárlási szokásaink időbeli vonatkozásait vizsgálja, különös tekintettel arra, hogy mennyire figyelünk a pénzköltés mellett a vásárlás folyamán eltöltött idő értékelésére is.

Felvetődik a kérdés: tényleg időt spórolunk az online vásárlással, vagy inkább más módon válik hatékonnyá az élmény? A kutatásokból kiderül, mennyi időt áldozunk az életünkből vásárlással kapcsolatos tevékenységekre – akár 10 napot is évente.

A vásárlás nem csupán racionális döntések sorozata: az előadó PhD-kutatása alapján három típus – tervezett, nem tervezett és impulzív vásárlás – külön történettel és pszichológiai háttérrel rendelkezik. Az is kiderül, mennyire befolyásolják érzelmeink és aktuális szükségleteink a végső döntést már néhány másodperc alatt.

Különös hangsúly kerül a közösségi média korszakában megjelenő új, közösségi vásárlási élményekre is, valamint arra, hogyan vált az inspiráció gyakorlatilag interaktívvá: akár 63%-ban nem tervezett vásárlást ösztönöz a közösségi jelenlét.

A történetek kapcsán megjelenik az az elgondolás is, hogy minden egyes vásárlási élmény időbefektetés – amelynek értéke erősen szubjektív és helyzettől függ. Vajon hogyan tudjuk tudatosabban megválasztani, hogy mely vásárlási percek számítanak igazán „jól eltöltött időnek”?