Mennyi időt töltünk vásárlással – és vajon valóban jól kihasznált, értékes időnek számít-e ez az életünkben? A TEDx előadás a vásárlási szokásaink időbeli vonatkozásait vizsgálja, különös tekintettel arra, hogy mennyire figyelünk a pénzköltés mellett a vásárlás folyamán eltöltött idő értékelésére is.
Felvetődik a kérdés: tényleg időt spórolunk az online vásárlással, vagy inkább más módon válik hatékonnyá az élmény? A kutatásokból kiderül, mennyi időt áldozunk az életünkből vásárlással kapcsolatos tevékenységekre – akár 10 napot is évente.
A vásárlás nem csupán racionális döntések sorozata: az előadó PhD-kutatása alapján három típus – tervezett, nem tervezett és impulzív vásárlás – külön történettel és pszichológiai háttérrel rendelkezik. Az is kiderül, mennyire befolyásolják érzelmeink és aktuális szükségleteink a végső döntést már néhány másodperc alatt.
Különös hangsúly kerül a közösségi média korszakában megjelenő új, közösségi vásárlási élményekre is, valamint arra, hogyan vált az inspiráció gyakorlatilag interaktívvá: akár 63%-ban nem tervezett vásárlást ösztönöz a közösségi jelenlét.
A történetek kapcsán megjelenik az az elgondolás is, hogy minden egyes vásárlási élmény időbefektetés – amelynek értéke erősen szubjektív és helyzettől függ. Vajon hogyan tudjuk tudatosabban megválasztani, hogy mely vásárlási percek számítanak igazán „jól eltöltött időnek”?