Az árnyékolás kulcsfontosságú szerepet tölt be a rajzművészetben, hiszen általa képesek vagyunk mélységet és térhatást adni a képeinknek. Egy egyszerű, lapos forma néhány ecsetvonással hirtelen valósághűvé válhat. Felmerül azonban a kérdés: hogyan lehet ezt mesterien kivitelezni?
Részletesen bemutatásra kerülnek a különböző árnyékolási logikák, mint például a direkt fény szerinti irányított árnyékolás, valamint a 3D-s játékfejlesztésből ismert ambient occlusion módszer, amely a fény hiányát modellezi szűk résekben, mélyedésekben. Érdekes példák segítségével ismerhetők meg ezek a technikák, miközben kiemelésre kerül, hogyan segíti a felületek megértése a valósághű árnyékolásban.
További fontos téma a különféle árnyékolási stílusok – ilyen például a lágy átmeneteket használó sima árnyékolás vagy a képregényszerű, kontúros cell-shading. Bemutatásra kerülnek a digitális árnyékoláshoz használt speciális ecsetek, valamint a rétegek alkalmazásának előnyei.
Gyakorlatias tanácsokat is kapunk: szó esik a legjobb tanulási módszerekről, mint a 3D referenciák használata, mesterművek másolata árnyékolási célra, illetve a térbeli formák rajzolásának fontosságáról. Az elhangzott tippek célja, hogy fejlődjön a néző térlátása és javuljon az árnyékolási készsége.