A mesterséges intelligencia által generált áttekintések (AI overviews) helye és szerepe az organikus keresési forgalomban mostanra egyre fontosabb kérdéssé vált. Több átfogó iparági kutatás és elemzés született a témában, amelyek iránymutatást adhatnak, de a konkrét hatás jelentősen eltérhet egyes weboldalak vagy piacok esetében.
A különböző lekérdezéstípusoknál más-más mértékű változás tapasztalható, főleg az információs keresések piacán. Felvetődik, hogyan változnak meg a keresőfelhasználói szokások, és mikor növekszik vagy csökken egy oldal láthatósága attól függően, hogy beválogatták-e az AI összegzésekbe, vagy sem, valamint tartalmaznak-e ezek a szegmensek hivatkozást a weboldalra.
Az elemzés során jelentős szerepet kap a forgalmi adatok pontos elő- és utókövetése, valamint összevetése az AI áttekintések megjelenése előtti és utáni időszakokkal. Kiemelt jelentőségű, hogy milyen eszközökkel, szűrőkkel és összehasonlító tesztekkel fókuszálhatunk a stabilan érintett kulcskifejezésekre, és hogy magunk is utánajárjunk a saját weboldalunk teljesítménybeli változásainak.
Tanulságos példákon keresztül merül fel a kérdés: vajon mindig negatív hatás érheti-e a kattintásszámokat, ha szerepel egy webhely az AI áttekintésekben, vagy akár az is lehetséges, hogy nagyobb impressziók mellett még nagyobb mértékben esik vissza a forgalom? Az is érdekes, hogy a megjelenés hiánya hogyan hat a keresési eredményekben elfoglalt helyezésekre és a felhasználói aktivitásra.