A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

Hogyan alakítják a szállodák az élményt illatokkal és titkos marketinggel

Felfedjük, milyen tudatos stratégia áll a szállodai illatok mögött, és hogyan növelik a vendéghűséget és a bevételeket – mindezt anélkül, hogy észrevennénk.

Miért van az, hogy sok amerikai hotelnek sajátos, jellegzetes illata van? Egy újságíró ennek járt utána, miután több online értékelésben is elsődleges pozitívumként tűnt fel a hotel illata. A nyomozás során kiderül, hogy létezik egy virágzó, rejtett iparág, amely szállodáknak készít egyedi, gondosan kifejlesztett illatokat a vendégélmény erősítésére.

Ennek az illatmarketingnek tudatos idegrendszeri összefüggései is vannak, hiszen az illatok közvetlenül az agy azon részére hatnak, ahol az emlékek, az érzelmek és a tanulási folyamatok kapcsolódnak. Interjúk során kiderül, hogy a hotel illatának megalkotásakor figyelembe veszik a belső terek anyagait, színeit, hangulatát is, mert egy nem odaillő illat épp az ellenkező hatást válthatja ki.

Az iparág nemcsak a szállodák visszatérő vendégkörét bővíti, hanem további bevételi forrásokat teremt különféle illattal kapcsolatos termékek – például gyertyák – forgalmazásával. Mindezt kutatások, anekdoták és konkrét példák támasztják alá: például kaszinókban jelentősen megnőtt a költés egy jól megválasztott illat hatására.

A riport elgondolkodtat, mennyire tudatosan befolyásolnak minket ezek az illatok – sok esetben anélkül, hogy észrevennénk, de hatásukat akár évek múltán is érezzük, amikor visszavágyunk egy ismert és kellemesen emlékezetes helyre.