A mesterséges intelligencia (AI) forradalmasítja az online vásárlást, és egyre nagyobb szerepet tölt be az ünnepi szezonban. Az olyan platformok, mint a ChatGPT, várhatóan milliárdos forgalmat generálnak, hiszen újfajta digitális személyi asszisztensként inspirálják a vásárlókat.
Az elmúlt években a kereskedelmi szereplők főként a Google-ön keresztüli keresőoptimalizálásra (SEO) fókuszáltak, azonban ma már az AI-alapú ügynökök veszik át a hangsúlyt. Ez komoly kihívás elé állítja a márkákat, amelyek jelentős erőforrásokat fektettek saját applikációikba és weboldalaikba, hogy közvetlen kapcsolatot tartsanak fenn a vásárlóikkal.
Felkavarja az állóvizet, hogy az AI-eszközök megkönnyítik a személyre szabott élmények nyújtását online, miközben a fizikai üzletekben ugyanennek a szintnek az elérése akadályokba ütközik. Ugyanakkor a vásárlók fogadtatása vegyes, és a chatbotok jelenleg sokszor még nem tudnak elég személyre szabott választ adni.
Átalakulóban van az online megjelenés szabályrendszere is; a vállalatok már nem csak embereknek, hanem AI ügynököknek is írják tartalmaikat, hogy jobban jelenjenek meg a találatok között. A fogyasztói visszacsatolás jelentősége nő, ami lehetővé teheti, hogy valóban a legjobb vagy leginkább személyre szabott termékek kerüljenek előtérbe. Sok kérdés azonban még nyitott, és a szabályok alakítása csak most kezdődött el.










