A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 26 perc

Hogyan alakítja át az AI a filmkészítést és a kreatív ipart?

Milyen lehetőségeket és kihívásokat rejt az AI által vezérelt videó- és tartalomgyártás? A beszélgetés professzionális szemszögből járja körül az új technológiák szerepét a kreatív munkában.

A beszélgetés az AI-alapú videógyártás és kreatív tartalomkészítés technológiai és művészeti lehetőségeit járja körül. Szó esik arról, miért tartja sok ember az AI-generált videókat vagy képeket ‘gyenge minőségű tartalomnak’, miközben vannak olyan platformok, mint a Runway, amelyek professzionális szintű, művészileg is értékes eredményeket produkálnak.

A megszólalók személyes tapasztalataikat mesélik el az első, még alacsony felbontású, primitív képgenerátorokról, valamint a fejlődésről, ami lehetővé tette, hogy akár teljes értékű, kétórás filmek is készülhessenek gépi tanulás segítségével. Külön érdekes az a kérdés, mikor érhető el az a minőség, ahol a gép alkotása már valóban művészetnek tekinthető.

Megvitatják az ember és a gép együttműködését is: mennyire kell megtanulni ‘bánni’ az új eszközökkel, és mit jelent a kreatív kontroll a modern algoritmusokon keresztül. Felmerül annak a témája, hogyan fejlődhetnek tovább a felhasználói felületek, például a chat és a hagyományos szerkesztőmódok kombinációja.

Előkerül az önálló alapmodellek fejlesztése, a technológiai infrastruktúra kihívásai és az, hogy a fejlesztők miként próbálnak egyre nagyobb befolyást szerezni a végső alkotások minősége felett. Beszélnek a művész és a technológia közötti újfajta kapcsolatról, illetve arról, hogy a kreatív szakmák és szerepkörök hogyan kezdenek összemosódni.

A videó foglalkozik azzal is, milyen társadalmi hatásokkal járhat mindez: változik-e a munkaerőpiac, új szakmák születhetnek-e a kreatív iparban, és miként demokratizálódhat a történetmesélés világszerte. Árnyaltan tárgyalják, hogy valószínűleg egyszerre lesznek megszűnő és újonnan megszülető munkák, miközben egy sokkal kreatívabb világ képe rajzolódik ki.

Az alkotók kitérnek a valós idejű generációkra, 3D-s környezetek és multimodális művészeti terek lehetőségeire is, ahol a felhasználó nemcsak néző, hanem résztvevő lehet – akár egy videójátékhoz hasonlóan. A beszélgetés végén felmerülnek olyan kérdések is, hogy miként kezelhetők az infrastruktúra és moderációs kihívások, és hogyan alakulhat ki teljesen új művészeti forma a technológia fejlődésének köszönhetően.