Az új PC-s VR frissítés rengeteg játékost érdekelt, főként a játékmenetbeli interakciók változásai miatt. Különösen izgalmas, hogyan hasonlítható össze az élmény a PlayStation VR2 verzióval.
Az újítások között nemcsak új mechanikák, hanem a Freelancer mód és a Sarajo 6 DLC is helyet kapott, amelyek jelentősen növelik az újrajátszhatóságot és a testreszabhatóság lehetőségeit – ezzel is érzékelhetővé válik, hogy a fejlesztők továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a tartalom frissítésére.
Az emberi mozdulatok és gesztus-alapú interakciók bevezetése nagyban növeli a beleélést, de kérdéses, mennyire működnek hibamentesen a különböző platformokon. Előfordulhatnak kisebb technikai problémák, például néha a kontroller eltűnik, vagy bizonyos funkciók inaktívvá válnak, amelyek kiábrándítóak lehetnek, viszont jellemzően újraindítással orvosolhatók.
Az irányítás és a grafikai megjelenítés közötti különbségek is reflektorfénybe kerülnek, főleg a PSVR2 és a PCVR közötti éles kontraszt kapcsán. A képi világ puhasága, a DLSS használata, valamint az élmény gördülékenysége mind-mind érdekes vitapontokat vetnek fel a VR rajongók körében.