Mi történik, ha valaki megvásárolja az első hibás PlayStation 5 Pro konzolt egy online aukciós oldalon? Egy érdeklődő vásárló 299 dollárért hozzájutott a hibás géphez, és kideríti, pontosan mi lehet a probléma forrása.
Az eladó szerint nincs áram a készülékben, a HDMI port pedig sérült. Első szemrevételezés során számos kérdés merül fel: valóban hiányzik a garanciacímke, és milyen régebbi beavatkozás nyomai fedezhetők fel a gépben?
A szétszerelésnél vizsgálatra kerül a tápegység, a hűtőrendszer, az alaplap és különböző alkatrészek. Felszínre kerülnek olyan technikai problémák, mint az áramkör rövidzárlatai, hibás MOSFET chip, illetve az alkatrészek elérhetőségének nehézsége – különösen az újdonságnak számító modelleknél.
Felvetődik a kérdés, mennyire teszi lehetővé a gyártó a készülék helyreállítását, és milyen hatása van az alkatrészhiánynak a javítási folyamatokra. A felújítás során szó esik folyékony fém hővezető anyagról, a PlayStation 5 Pro hűtőbordájáról és a javíthatóság modern kihívásairól is.