A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 101 perc

Hét különleges souls-like játék, amit érdemes kipróbálni

Kevéssé ismert, de sokszínű souls-like játékokat próbál ki a videó készítője, amelyek mind egyedi ötletekkel frissítik fel a megszokott formulát.

Ebben a videóban a készítő hét kevéssé ismert, de izgalmas souls-like játékot mutat be, amelyek a Dark Souls játékokra jellemző játékmenet-elemeket ötvözik különféle zsánerekkel és kreatív ötletekkel. A bemutatott indie és kis költségvetésű címek mindegyike egyedi megközelítést kínál a műfajon belül, legyen szó akár gladiátor arénákról, dinoszaurusz-harcokról vagy mecha animékről.

Az epizód során olyan kérdések kerülnek felszínre, mint hogy mi tesz egy játékot igazán souls-like jellegűvé: vajon a kitartás-menedzsment, a harcrendszer vagy épp az, ha a könnyen frusztráló, mégis újrajátszásra motiváló élményt nyújtja-e? Megvizsgálja, mennyire tudnak kitűnni ezek a kevésbé ismert alkotások az egyre telítettebb souls-like piacon, és mi az a különleges csavar, amellyel emlékezetessé tudnak válni.

A tesztek során számtalan érdekes mechanika kerül elő: például mi történik, ha a játékosok lánccal vannak összekötve, hogyan egészíti ki egy magas szintű testreszabhatóság a mecha harcot, vagy éppen hogyan működhet együtt a fizika a dinoszaurusz viadalok során. A narrátor mindegyik játékban felfedezi azokat az elemeket, amelyek eltérnek a műfaj hagyományos megközelítésétől, és rámutat arra is, hol csúsznak el vagy válik túl ismétlődővé egy-egy ötlet.

A videó humoros stílusban, de informatív módon boncolgatja, hogy miként érdemes új megoldásokat keresni az „ismerős” souls-like keretrendszerben, illetve milyen újdonságokat hoznak ezek az indie fejlesztések a zsáner számára.