Az IBM PC korai éveiben a felhasználóknak dönteniük kellett, hogy színes CGA vagy olcsóbb MDA kártyával és monitorral szerelik fel számítógépüket. Mindkét lehetőség jelentős kompromisszumokat jelentett – míg az MDA kitűnő szövegélességet és nagyobb felbontást kínált, teljesen hiányzott a grafikus támogatás, kizárva a játékokat és vizuális programokat.
Erre a problémára adta meg a választ a Hercules Graphics Card, amely lehetővé tette, hogy az MDA monitorokon is megjelenítsenek grafikákat, egyedülálló, 720×348-as felbontásával. Bár elsősorban irodai szoftvereket céloztak meg vele, és a játékok eleinte nem támogatták, a lelkes fejlesztők idővel különféle módokon tették lehetővé a játékok futtatását ezen a hardveren is – emulátorokat, részleges vagy natív támogatást kínálva, eltérő vizuális minőséggel.
Az adás bemutatja a Hercules különböző verzióit, mint például a Hercules Plus modellt, amely már testreszabható karakterkészlettel rendelkezett, valamint ismert másolatokat is, amelyek gyakran egyesítették a CGA és Hercules funkcionalitást egyetlen kártyán. Kitérnek a hardver felépítésére és a monitorral, illetve más bővítőkártyákkal való együttműködésre is.
Érdekességként szó esik arról, hogy néhány program – például a Microsoft Flight Simulator 3 vagy a Prince of Persia – valóban kihasználták a Hercules nyújtotta lehetőségeket, míg több szoftver csak részlegesen támogatta, vagy gépi átalakításon ment keresztül, így elveszítve az optimális képminőséget. Végül bemutatják a ritka Hercules InColor kártyát is, amely egy újabb lehetőséget teremtett volna, ám piacra lépése idején már lekéste a nagy áttörést.