Februárban történt megjelenésekor a Helldivers 2 gyorsan viharos siker lett, jelentősen túlszárnyalva mind a kiadó Sony, mind a fejlesztő Arrowhead várakozásait. Érdekes módon maga a fejlesztőcsapat is jóval kisebb, mint egy átlagos nagy stúdió, azonban ez nem akadályozta meg őket abban, hogy a játék több mint 12 millió példányban keljen el.
2025 augusztusában Xboxra is megjelent a játék, ahol már az első héten közel egymillió példány fogyott. Eközben jelentős tartalmi frissítések érkeztek: az Into the Unjust frissítés új, barlangi és olajgyűjtős küldetések révén alapvetően alakítja át a játékmenetet. Új, veszélyes helyszínek és ellenségek – például a dragon roach és a hive lord – nehezítik a játékot, amelyek a leginkább tapasztalt játékosokat is komoly kihívás elé állítják.
Egy másik fontos bővítés, az Omens of Tyranny, teljesen új frakciókat és kolónia világokat mutat be, tovább növelve a változatosságot. Az újítások azonban nemcsak az ellenségekre és a helyszínekre terjednek ki, hanem küldetés- és játéktípus-változatosságot is hoznak, ami egyértelműen válasz a közösség visszajelzéseire.
Azonban a növekvő tartalommal együtt technikai problémák is jelentkeztek; kiemelt kérdés lett a játék stabilitása és a fájlméret, amely 2025-re már a 141 GB-ot is meghaladja. A fejlesztők elismerték ezeket az aggályokat, és ígéretet tettek a megoldásukra.
A játék nehézségi szintje, kiegyensúlyozási problémái és a PSN követelmények körüli viták szintén komolyan érintették a közösséget. Egyértelmű azonban, hogy a fejlesztők folyamatosan dolgoznak a visszajelzések alapján, hogy a Helldivers 2 élménye továbbra is friss és motiváló maradjon, bármennyire is kihívásos.
Felmerül a kérdés: a folytonos tartalombővítések és a főbb frissítésekkel járó átalakulások fényében vajon mennyire más és új játék lesz a Helldivers 2 néhány év múlva? És hogyan reagál a közösség az egyre nehezebb küldetésekre, valamint a technikai kihívásokra?