Az utóbbi hónapokban a legnagyobb vállalatok – például a Walmart és a JP Morgan – már ténylegesen beépítik a mesterséges intelligencia alapú ügynököket a szervezeti folyamataikba. Ezek a cégek nem várnak a tökéletes „AI readiness” terv kidolgozására, hanem gyorsan cselekszenek és azonnali eredményeket akarnak elérni.
A hat kulcsfontosságú elv egyikének fókuszában az architektúra áll; nem az a lényeg, melyik modellt választjuk, hanem hogy kialakítsunk egy megfelelő, modellfüggetlen rendszert és összhangba hozzuk az ügynököket. Az intézményesített tanulás is folyamatos előnyt jelent: a minél korábban bevezetett tanulórendszerek idővel behozhatatlan tudást halmoznak fel a versenytársakkal szemben.
Kiemelt jelentőséget kapnak a jól meghatározható, nagy költséggel és gyakorisággal járó munkafolyamatok, ahol a részleges, majd végleges automatizáció exponenciális nyereséget generálhat. A videó rávilágít arra is, hogy a vertikális szaktudásra és speciális iparági folyamatokra épített AI-ügynökök versenyelőnye nem vész el még az újabb, általánosan jobb modellek érkezésével sem.
A megfelelőségi és adatvédelmi kihívások kezelésére jól kidolgozott compliance-keretrendszerek is védelmet nyújthatnak a vállalat számára, különösen a hamarosan bevezetésre kerülő EU AI Act kapcsán. Végül a sebesség, azaz a gyors bevezetés, visszacsatolás és folyamatos ismétlés kiemelt fontosságú: aki vár a piac racionális érettségére, máris lemaradt.