A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Hat elv, amellyel a nagyvállalatok sikeresen építik az AI jövőjét

A Fortune 100 vállalatok már működő, mesterséges intelligencia alapú ügynökrendszereket alkalmaznak, és ebben hat kulcsfontosságú alapelvet követnek – ezek megértése versenyelőnyt jelenthet bármely szervezet számára.

Az utóbbi hónapokban a legnagyobb vállalatok – például a Walmart és a JP Morgan – már ténylegesen beépítik a mesterséges intelligencia alapú ügynököket a szervezeti folyamataikba. Ezek a cégek nem várnak a tökéletes „AI readiness” terv kidolgozására, hanem gyorsan cselekszenek és azonnali eredményeket akarnak elérni.

A hat kulcsfontosságú elv egyikének fókuszában az architektúra áll; nem az a lényeg, melyik modellt választjuk, hanem hogy kialakítsunk egy megfelelő, modellfüggetlen rendszert és összhangba hozzuk az ügynököket. Az intézményesített tanulás is folyamatos előnyt jelent: a minél korábban bevezetett tanulórendszerek idővel behozhatatlan tudást halmoznak fel a versenytársakkal szemben.

Kiemelt jelentőséget kapnak a jól meghatározható, nagy költséggel és gyakorisággal járó munkafolyamatok, ahol a részleges, majd végleges automatizáció exponenciális nyereséget generálhat. A videó rávilágít arra is, hogy a vertikális szaktudásra és speciális iparági folyamatokra épített AI-ügynökök versenyelőnye nem vész el még az újabb, általánosan jobb modellek érkezésével sem.

A megfelelőségi és adatvédelmi kihívások kezelésére jól kidolgozott compliance-keretrendszerek is védelmet nyújthatnak a vállalat számára, különösen a hamarosan bevezetésre kerülő EU AI Act kapcsán. Végül a sebesség, azaz a gyors bevezetés, visszacsatolás és folyamatos ismétlés kiemelt fontosságú: aki vár a piac racionális érettségére, máris lemaradt.