A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

Három népszerű VR headset összehasonlítása: Quest 3, Bigscreen Beyond 2 és Valve Index lencséken keresztül

Három VR headset – a Quest 3, a Bigscreen Beyond 2 és a Valve Index – összehasonlítása lencséken keresztül, a kijelzők és a felhasználói élmény izgalmas különbségei mentén.

A videó egy részletes, vizuális összehasonlítást kínál három népszerű VR headset, a Quest 3, a Bigscreen Beyond 2 és a Valve Index között. Ehhez a „Through the Lenses” sorozat formátumát követve egy kamerát helyeznek el a fejhallgatók lencséi elé, hogy érzékelhető legyen a kijelzők és a lencsék közötti különbség.

A fókuszban állnak a kijelzőtechnológiák és azok főbb paraméterei: a Bigscreen Beyond 2 microLED panelje és annak nagyobb feketéket és színmélységet kínáló lehetőségei, a Quest 3 LCD kijelzője és magas frissítési rátája, illetve a Valve Index legendás, de mára kissé elavult hardvere. Felmerül a kérdés, hogy mennyit számít egy-egy modellnél a felbontás, a képfrissítés, a látómező és a színmegjelenítés, illetve milyen könnyen vehető észre a screendoor effektus.

Érdekes témát jelent a VR-élmény személyessége és az, hogy az emberi szem és a kamera véleménye közel sem mindig egyezik a kijelző képminőségéről. A beszélgetés kitér arra, hogy melyik headset milyen élményt nyújt játékok, például a szimulátorok vagy az Elite Dangerous alatt, valamint hogyan befolyásolja a hardver a játékélményt.

A videóban szó esik a Habada E3 ergonomikus székről is, amely támogatja a VR-hoz kapcsolódó hosszabb ülőfoglalkozásokat, és számos testreszabható komfortfunkcióval rendelkezik. Felmerül, hogyan segíthet egy jól tervezett szék a helyes testtartás megőrzésében, illetve milyen értékei lehetnek egy ergonomikus megközelítésnek a gaming világában.