A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 170 perc

Három izgalmas játék kibeszélése: Mafia, Ninja Gaiden és Hell is Us elemzése a Summon Sign csapatával

Az adásban három fontos újdonság – Mafia: The Old Country, Ninja Gaiden 4, Hell is Us – kerül fókuszba, részletesen megvitatva a játékmechanikákat, a hangulatot, valamint az iparági és játékos-közösségi kérdéseket.

Ebben az epizódban a Summon Sign csapata három izgalmas videojátékot vesz górcső alá: Mafia: The Old Country, Ninja Gaiden 4 és Hell is Us. Az adás elején a műsorvezetők személyes élményeikről mesélnek: szó esik Ben Belgiumba látogatásáról, a Gamescomról és emlékezetes baráti találkozásokról.

A Mafia: The Old Country kapcsán a beszélgetés az olaszországi, 1900-as évekbeli helyszín különlegességét, az autentikus olasz ábrázolást, a karakterek mélységét és a játék írásának minőségét emeli ki. A panel érinti az olasz sztereotípiák kérdését, az egyszerű, de működő játékmeneti mechanikákat, valamint azt az érdekes dilemmát, hogy a ‘Mafia’ név miként befolyásolja a játék megítélését a közönség körében.

A Ninja Gaiden 4 esetében külön figyelmet fordítanak az új, Platinum Games által hozott fejlesztésekre, a játék elképesztő sebességére és brutalitására, valamint a vérholló-forma (Blood Raven Form) harcrendszerbe épülésére. Bemutatkozik a két főszereplő, de a hangsúly nem a történeten, hanem az akció és a kihívás újszerűségén, valamint a rajongók elvárásain van. A beszélgetés érinti a műfajrajongók elvárásait, a Souls játékokhoz fűződő viszonyokat és az akció-kalandjátékok evolúcióját.

Végül a Hell is Us során átbeszélik, hogy a játék miként ötvözi a sötét sci-fi hangulatot, a soulslike játékmeneti alapokat és a rejtélyesen felépített környezetet. Előtérbe kerülnek a kiemelten puzzle-orientált kihívások, a harcrendszer újdonságai, valamint a nyílt világú játékokkal szembeni elvárások, illetve ezek buktatói és sajátosságai is.

Az adásban érintett további témák: a játékok megjelenéskori állapota és azt követő javítások („roadmap”), a játékos-közösségekhez tartozás, kooperatív élmények, valamint az, hogy bizonyos játékok és franchise-ok – például a Metal Gear vagy motorverseny játékok – hogyan tudnának újjászületni vagy fejlődni a jövőben. Az egész epizódot áthatja a közös játék öröme, a műfaji hitelesség, valamint az ipari trendek és játékos-közösségi kérdések elemzése.