A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Három évtized ikonikus shoot’em up játékai: X Multiply, 19XX és Raiden III

Három legendás shoot'em up játék bemutatása három különböző évtizedből: a műfaj fejlődése, egyedi ötletek és stílusok ütköztetése az X Multiply, a 19XX és a Raiden III példáján keresztül.

Ebben az epizódban három klasszikus shoot’em up játék kerül fókuszba, amelyek három teljesen különböző évtizedből származnak. Először az 1989-ben kiadott X Multiply világába léphetünk be, amely egy különleges, biológiai és horror elemeket ötvöző arcade shooter, ahol a játékosok egy miniatürizált űrhajóval veszik fel a harcot egy idegen vírus ellen az emberi test belsejében. Az egyedi védekezési mechanizmusok, az 1980-as évekhez viszonyított magas nehézség és a sötét hangulat teszi igazán emlékezetessé ezt a címet.

A kilencvenes évek képviselője a 19XX: The War Against Destiny, amely a Capcom 1942-es sorozatának egyik klasszikus része. A játék nem csupán a műfaj alapvető mechanikáit fejleszti tovább, hanem sajátos fegyverrendszert, három eltérő repülőgépet, valamint kétjátékos módot is kínál. A stílusos, részletgazdag látványvilág és az intelligens pályatervezés hozzájárul az izgalmas játékmenethez, miközben a történet egy alternatív második világháborús környezetben játszódik.

Végül a 2000-es évek időszakába utazunk, ahol a Raiden III egy modernizált, 2.5D-s lövöldözős játék formájában tér vissza. Az újításoknak köszönhetően a grafika 3D-s, de mégis hű marad a sorozat hagyományaihoz, miközben gyorsabb, intenzívebb játékmenetet nyújt. A különböző fegyverfejlesztések, változatos játékmódok és a földről az űrbe vezető pályák friss élményt adnak a klasszikus formulának. Érdekes kérdés, hogy a különböző korszakok hogyan formálták át a shoot’em up műfaját, milyen új megközelítéseket hoztak be a játékmenetbe, és hogy miként tud egy sorozat évtizedeken át megújulni.