Milyen stratégiai döntések mentén építkeznek a nemzetközi édességgyártók, amikor egyetlen termékre összpontosítanak? A Haribo példája mutatja, hogy a fókuszált portfólió hogyan jelenthet versenyelőnyt a piacon, ahol a konkurensek egyre szélesebb kínálattal próbálják megnyerni a fogyasztókat.
Az amerikai piac meghódításához a vállalat helyi gyártással és testre szabott ízválasztékkal közelít; például a Goldbears piros színű, málnás változata került előtérbe a fogyasztói igények miatt. Egy nemrégiben Wisconsinban megnyitott gyár segíti, hogy gyorsabban tudjanak reagálni az Egyesült Államokban felmerülő fogyasztói szokásokra és innovációs kérésekre. A decentralizált gyártási modell révén rugalmasan figyelhetik, régiónként eltérőek-e az elvárások, legyen szó textúrákról, ízekről, vagy akár csomagolásról.
Érdekes kérdéseket vet fel, milyen kihívást jelent egy egytermékes modell fenntartása, különösen akkor, ha a piaci trendek hirtelen változnak. Előfordul, hogy egy adott régióban új termék bevezetésével vagy egyetlen összetevő cseréjével reagálnak a fogyasztók visszajelzéseire. A videó kitér arra is, hogyan alakítja át a helyi szabályozás – például a természetes színezékek előírása – egy világmárka működését. Mindezek mellett szó esik arról, hogy a globális trendek, az alapanyagárak és a folyamatosan bővülő vevőkör igényei hogyan formálják a Haribo stratégiáját.