A bemutatott anyagban egy fejlett 3D-s mesterséges intelligencia rendszer, a Hanjuan 3D 2.1 helyi telepítésének lépéseit ismerhetjük meg, amely képes nagy felbontású, textúrázott 3D modelleket generálni egyetlen kép alapján. Az ismertetés rávilágít arra, hogy az új verzió jelentős előrelépést hozott a 3D generatív modellezés területén, különösen a geometriai részletgazdagság, a textúra minőség és a memóriahatékonyság terén.
Külön kitér a rendszer architektúrájára, mely két fő komponensből áll: az egyik a forma, a másik a textúra generálásáért felel. Az alkotófolyamat modularitása lehetővé teszi, hogy a háló (mesh) és a textúra külön-külön is kezelhető legyen, ami nagyobb rugalmasságot biztosít fejlesztői és felhasználói oldalról egyaránt.
A videó során szó esik arról is, hogy a rendszer széles körű gyakorlati alkalmazásokra kínál lehetőséget, például játékfejlesztésben, filmgyártásban, virtuális valóságban vagy éppen ipari tervezésben. Bemutatásra kerül a rendszer helyi futtatása, hardverigényei (például az Nvidia RTX A6000 GPU), valamint a használathoz szükséges lépések, mint a környezet kialakítása és a telepítés.
A nézők betekintést kapnak abba is, hogy miként lehet különféle képekből 3D modelleket előállítani és ezeket különféle formátumokba exportálni. Felmerül az a kérdés, hogy mennyiben javult a részletgazdagság és a textúra minőség az előző kiadásokhoz képest, valamint hogy a gyakorlatban milyen felhasználási lehetőségeket kínál mindez a kreatív iparágak és a fejlesztők számára.