Az AES kiállítás második napján Long Beachen járunk, ahol új, innovatív hangtechnológiai fejlesztéseket és klasszikus eszközök újragondolt változatait ismerhetjük meg. Olyan kérdések kerülnek terítékre, mint az effektprocesszorok szerepe a modern zeneprodukcióban, valamint hogyan lehetséges a régi analóg eszközök hangzását digitális környezetbe átültetni.
A videó betekintést ad az Eventide újdonságaiba, például a Temperance Pro reverbbe, amely lehetővé teszi, hogy meghatározott akkordokra vagy hangokra épülő visszhangokat alkossunk. Felmerül a kérdés, miként tehető egy egyszerű effekt egészen újszerű zenei produkciós eszközzé, és hogyan alakíthatja át a produkciós munkafolyamatot egy ilyen innováció.
Külön figyelmet kapnak az Omnipressor és H3000 legendás kompresszor vagy effektegységek, a zenei múlt ikonikus darabjai – és ezek továbbfejlesztett vagy újrakiadott verziói. Emellett megvizsgáljuk, hogyan lehet a vintage berendezések használatát felhasználóbarátabbá tenni, illetve hogy egyes régi dizájnok milyen tanulságokkal szolgálnak a mai fejlesztőknek.
Bemutatásra kerülnek más neves gyártók új termékei, például a monitorrendszerek fejlődése és a személyes keverés lehetőségei, valamint praktikus stúdióeszközök, amelyek a felvételi és produkciós munka rugalmasságát növelik. Ez felveti azt a kérdést, hogy a technológiai fejlődés hogyan változtatja meg egy zenész vagy producer mindennapi munkáját.
Az interjúk során szó esik a nők és gender expanzív emberek helyzetéről a zenei hangmérnöki szakmában, illetve arról is, hogyan segít egy nonprofit szervezet ezen a téren változást elérni. Megjelenik a klasszikus lemezfelvételek világa, például a Beach Boys felvételeinek készítése, és az ezekkel kapcsolatos produkciós döntések háttere. Érdekes kérdésként kerül szóba, hogyan működött a múltban a felvételkészítés, miben különbözött a mai gyakorlattól, illetve milyen szerepe volt a hibáknak, kompromisszumoknak és az azonnali döntéseknek a legendás dalok születésében.










