Brendan Becker, ismertebb nevén Inverse Phase, a Sound Chips & Chill előadásában a számítógépes és videojátékos hangchipek világát mutatja be közérthető példákon és zenei részleteken keresztül. A történeti áttekintés során szemlélteti, hogyan fejlődtek a különböző hardverek az egyszerű ‘beeperektől’ és primitív zajgenerátoroktól kezdve egészen az összetett FM-, PCM- és wavetable-szintézist támogató chipekig.
Sorra kerülnek legendás platformok, mint a ZX Spectrum és az Atari 2600 minimalista megoldásai; az Apple II kreatív szoftveres kódolásai vagy a Commodore 64 SID chipsetjének analóg trükkjei. Részletesen kitér az olyan ikonikus rendszerekre, mint a NES, Game Boy vagy a Sega Genesis, miközben példákkal szemlélteti a hangformálási lehetőségeik különbségeit és azok zenére gyakorolt hatását.
Külön hangsúlyt kapnak azok a szoftveres és hardveres praktikák, amelyekkel a zeneszerzők ki tudták aknázni, vagy akár meghackelni a technológiai korlátokat, például többcsatornás hangzás vagy kvázi-sztereó effektus létrehozására. Felmerül az „autentikus chiptune” fogalma is, és szó esik arról, hogy miként különíthető el a valódi hardveren készült zene a szoftverrel generált, úgynevezett ‘fakebit’ remixektől.
A közönség különböző stílusbeli és regionális példákon, játékzenéken, koncerteken és demonstrációkon keresztül tapasztalhatja meg, hogy mennyire változatos lehetőségek rejlenek a 8 és 16 bites korszak hangchipjeiben. Az előadás számos izgalmas témát, trükköt és kérdést vet fel a retro hangtechnika világából – autentikus chipzene, hangszerelési praktikák, remixek hitelessége –, mindezt szórakoztató, személyes történetekkel fűszerezve.