Egy nosztalgikus és informatív előadás keretében Byron Stout bemutatja, hogyan lehet hangokat és zenét készíteni a legendás Commodore 64 számítógépen a CBM PRG Studio szoftver segítségével. A közönség betekintést nyerhet a hanghullámok és különböző hangformák alapjaiba, valamint az ADSR (attack, decay, sustain, release) borítékgörbébe, amely a hangszínek és zenei effektek megalkotásához elengedhetetlen.
A prezentáció során részletesen megvizsgálják, miként változtak a zeneprogramozási lehetőségek az évek során: régen bonyolult matematikai számításokra és regiszterkezelésre volt szükség, de ma már olyan modern eszközök segítik a fejlesztőket, mint a CBM PRG Studio vagy épp a Goat Tracker.
A bemutató technikai oldalát különféle szerkesztő- és fejlesztőeszközök teszik színesebbé: elhangzik, hogyan lehet karaktereket, képernyőket, sprite-okat rajzolni, illetve hogyan támogatja a projekt építését a PBasic és az Assembly. Külön érdekesség, hogy a közönség megtanulhatja, miként lehet a klasszikus BASIC sorokból modern, egyszerűbb PBASIC kódot generálni – sőt, a különböző fájltípusok kezelésére is fény derül.
A zeneírásnál szóba kerül a Commodore 64 legendás SID chipje, a wave-formák testreszabása, valamint a hangbeállítások kísérletezése, MIDI billentyűzettel is. Emellett az előadás kitér arra, hogyan lehet egy egyszerű animációt, például egy Oompa Loompa karaktert és felhőket életre kelteni sprite-szerkesztővel és képernyőépítővel.
Több kreatív módszer jelenik meg a zeneszerkesztésre és animációs megoldásokra, miközben a közösséget is bevonják a felfedezés örömébe. A prezentáció végén érdekes kérdések is felmerülnek, például a program sorhosszúságának, hibakezelésének témái, illetve a fejlesztők igényei a modern fejlesztői környezetekkel szemben.