A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 47 perc

Hang- és zenekészítés Commodore 64-en a CBM PRG Studio segítségével

Byron Stout egy élő bemutatón mutatja be, hogyan lehet a Commodore 64 számítógépen hangokat és zenét programozni modern fejlesztői környezettel, miközben kreatív eszközöket és személyes tapasztalatokat is megoszt.

Egy nosztalgikus és informatív előadás keretében Byron Stout bemutatja, hogyan lehet hangokat és zenét készíteni a legendás Commodore 64 számítógépen a CBM PRG Studio szoftver segítségével. A közönség betekintést nyerhet a hanghullámok és különböző hangformák alapjaiba, valamint az ADSR (attack, decay, sustain, release) borítékgörbébe, amely a hangszínek és zenei effektek megalkotásához elengedhetetlen.

A prezentáció során részletesen megvizsgálják, miként változtak a zeneprogramozási lehetőségek az évek során: régen bonyolult matematikai számításokra és regiszterkezelésre volt szükség, de ma már olyan modern eszközök segítik a fejlesztőket, mint a CBM PRG Studio vagy épp a Goat Tracker.

A bemutató technikai oldalát különféle szerkesztő- és fejlesztőeszközök teszik színesebbé: elhangzik, hogyan lehet karaktereket, képernyőket, sprite-okat rajzolni, illetve hogyan támogatja a projekt építését a PBasic és az Assembly. Külön érdekesség, hogy a közönség megtanulhatja, miként lehet a klasszikus BASIC sorokból modern, egyszerűbb PBASIC kódot generálni – sőt, a különböző fájltípusok kezelésére is fény derül.

A zeneírásnál szóba kerül a Commodore 64 legendás SID chipje, a wave-formák testreszabása, valamint a hangbeállítások kísérletezése, MIDI billentyűzettel is. Emellett az előadás kitér arra, hogyan lehet egy egyszerű animációt, például egy Oompa Loompa karaktert és felhőket életre kelteni sprite-szerkesztővel és képernyőépítővel.

Több kreatív módszer jelenik meg a zeneszerkesztésre és animációs megoldásokra, miközben a közösséget is bevonják a felfedezés örömébe. A prezentáció végén érdekes kérdések is felmerülnek, például a program sorhosszúságának, hibakezelésének témái, illetve a fejlesztők igényei a modern fejlesztői környezetekkel szemben.