Chicago egyik ismert pizzázója, a Dimo’s Pizza, meglepődve tapasztalta, hogy valaki az ő nevükkel árul luxus szépségápolási termékeket a Walmart online piacterén. Bár a cég kizárólag pizzát készít, egy harmadik fél ellopta a vállalkozás adatait, és hamis Lancôme krémeket árult jelentős kedvezménnyel. Laboratóriumi vizsgálatok igazolták, hogy a termékek hamisítványok voltak.
A riport során feltárul, hogy több tucat vállalkozás szenvedett el hasonló visszaélést: a nevükkel éltek vissza, hogy harmadik félként értékesítsenek hamis termékeket a Walmart rendszerén. Ezek között akár olyan neves cégek is voltak, mint a Thermo Fisher Scientific, illetve teljesen hétköznapi boltok is. A vizsgált szépségápolási és egészségügyi termékek mindegyikéről kiderült: nem eredetiek, és közülük több veszélyt jelenthetett a fogyasztókra.
A riportban megszólalnak a Walmart korábbi munkatársai is, akik elmondják: eleinte szigorúbb volt a jelentkezők ellenőrzése, de a gyors növekedés érdekében lazítottak a követelményeken, hogy több eladót engedjenek be. A cég ezzel próbált az Amazonnal szemben is versenyezni.
Felmerül a kérdés: miért tud ennyi hamis termék megjelenni a platformon, mennyire elegendő a Walmart ellenőrzési rendszere, és vajon valóban tesznek-e eleget a vevők védelméért? Szó esik törvényjavaslatokról, amelyek szigorúbb fogyasztóvédelmet biztosítanának, valamint arról is, hogy a nagy online áruházak hogyan reagálnak ezekre a változtatásokra.