A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 6 perc

Hajtóműhiba miatt kényszerleszállás: Hogyan birkóznak meg a pilóták a nehéz helyzetekkel?

Egy nemzetközi járat kénytelen volt megszakítani müncheni útját hajtóműhiba miatt. A szakértői beszélgetés feltárja, hogyan dolgozik a személyzet ilyen vészhelyzetben, és mire számíthatnak az utasok.

A Washington Dulles nemzetközi repülőtérről induló United Airlines járat kényszerleszállást hajtott végre nem sokkal a felszállás után, miután a pilóta vészhelyzetet jelentett egy feltételezett hajtóműhiba miatt. A fedélzeten 230 utas tartózkodott, a gép Münchenbe tartott, azonban vissza kellett fordulnia kiindulópontjára.

A légi irányítás és a személyzet közötti gyors kommunikáció döntő szerepet játszott az események kezelésében. A repülő egy ideig várakozó köröket tett, hogy üzemanyagot égessen el a leszállás előtt, mivel így közelebb került az ajánlott leszállótömeghez.

A beszélgetés során Miles O’Brien, tapasztalt légiközlekedési elemző osztja meg gondolatait a pilóták protokolljairól és arról, mennyire elengedhetetlenek a szimulációs gyakorlások az ilyen helyzetekben. Szó esik arról is, mit tapasztalhattak az utasok a fedélzeten, illetve arra is rákérdeznek: vajon mennyire lehet észlelni az üzemanyag-leeresztést, és miért nem minden repülőgépen van erre lehetőség?

Felvetődik a kérdés, hogy pontosan miért hibásodnak meg a hajtóművek, milyen gyakoriak ezek az esetek, és milyen biztonsági megfontolások állnak a modern, két hajtóműves repülőgépek tervezése mögött. Az interjú végén szóba kerül, mennyire megbízhatóak a mai repülőgépmotorok, és milyen érzéseket kelt utasként egy ilyen vészhelyzet.