Kategorizálni a játékokat mindig is szerettük, de vannak címek, amelyek szinte minden hagyományos zsánert és meghatározást megkerülnek. Egy friss sajtóeseményen Montrealban lehetőség nyílt három órán keresztül kipróbálni a Rogue Factor legújabb alkotását, amely épp ilyen: váratlan és nehezen besorolható.
A történet a kilencvenes évek elején játszódik a képzeletbeli Hadia országában, ahol a főhős, Remy, évekkel külföldi tartózkodása után tér vissza, hogy múltja titkait és családját felkutassa. Az országot polgárháború tépi, mely rejtélyes, túlvilági lények felbukkanásával is együtt jár. A nyomozás során a történet sok apró részlete bontakozik ki, minden játékos egészen egyedi módon haladhat előre a különböző nyomokat követve.
A cím különlegessége, hogy szinte teljesen elhagyja a klasszikus kényelmi funkciókat: nincs térkép, nincs küldetésnapló és szinte semmiféle HUD. A tájékozódást csak apró, diegetikus jelek segítik, így valóban a játékos dedukciója és megfigyelőképessége szükséges a továbblépéshez. Ez a megközelítés komolyabb kihívást teremt, hiszen nincsenek kapaszkodók, amelyek a legtöbb rivális játékban alapértelmezettek.
Harcrendszere első látásra egyszerűnek tűnik, de később jócskán mélyül, a fegyverek független fejlődése és egyedi egészségvisszatöltési megoldása teszi izgalmassá az összecsapásokat. A kockázatvállalás és a jutalom közötti egyensúly szinte folyamatosan jelen van a játékmenetben, a látványos ellenségek pedig vizuálisan is emlékezetesek maradnak.
Az alkotás bátran kihívás elé állítja a játékost, a készítők pedig abban bíznak, hogy ez a magabiztos, kompromisszummentes dizájn döntő mértékben formálja majd a közönség reakcióit. Lehet, hogy polarizáló lesz, de mindenképpen érdemes figyelni, kik azok, akiket magával ragad a szabadság és a rejtélyek kínálta élmény.