Az amerikai és brit gyorséttermek közötti különbségek feltérképezése izgalmas gasztronómiai kalandokra hívja a nézőket. Az epizód kiindulópontja, hogy valóban Amerika-e a gyorséttermek királya, vagy az Egyesült Királyság komoly kihívója lehet mind minőség, mind változatosság terén.
Különböző láncokat – mint a KFC, Wendy’s, Greggs, McDonald’s, Nando’s és Chick-fil-A – hasonlítanak össze, nemcsak az ízekre, textúrákra és összetevőkre koncentrálva, hanem az élményre, a gyorsaságra és a megszokottól való eltérésre is hangsúlyt helyezve. Folyamatosan napirendre kerül a kérdés: vajon melyik ország kínál egészségesebb, frissebb vagy éppen egyedibb alternatívákat?
Néhány menüpont kizárólag csak az egyik oldalon elérhető, így ezek külön érdekességet jelentenek: például a brit KFC Tower Burger vagy a legendás brit Greggs péksütemények, szemben az amerikai Costco olcsó hotdogjaival.
Az összehasonlítás során gyakran felbukkan, hogy az amerikai gyorséttermekben engedélyezett bizonyos adalékanyagok és ízfokozók a brit szabályozás miatt nem használhatók. Ez mássá teszi a megszokott ízeket és az étel élményét. Az is kérdés, hogy az amerikai adagméretek, sósabb, olajban gazdagabb fogások vagy a brit újdonságok és kísérletező ízek viszik-e a prímet.
Vendég zsűri és változatos helyszínek emelik az interaktivitást, miközben a megszokott toplistás gyorsétteremláncok mellett kevésbé ismert brit helyi kedvencek is bekerülnek a versenybe. Melyik ország viszi el végül a gyorséttermi koronát az ízek, összetevők és élmény szempontjából?