Guillermo del Toro legújabb rendezése, a Frankenstein (2025) egy egészen friss és sajátos adaptációja Mary Shelley klasszikusának. Oscar Isaac alakítja Victor Frankensteint, akit gyermekkori traumái és veszetten hajtott tudományos ambíciója a teremtés útjára sodor. Az alkotás jelentős részben azt a kérdést hangsúlyozza, hogy ki is a valódi szörny ebben a történetben.
Jacob Elordi formálja meg a teremtményt, akiben egyszerre van kegyetlenség és emberség, miközben folyamatosan próbálja megtalálni helyét egy világban, amely elutasítja őt. Del Toro inkább az empátiát és az emberi sors tragikumát helyezi középpontba, nem pedig a klasszikus, horrorisztikus jegyeket – ezáltal felveti, hogyan változik a Frankenstein szörny megítélése a popkultúrában, és mennyire torzult az eredeti regényhez képest.
Az alkotás vizuálisan is izgalmas; a gótikus díszletek és az egyedi megvilágítás hatásosan teremtenek atmoszférát. A történet előrehaladtával egyre inkább előtérbe kerülnek a groteszk és véres elemek is, kielégítve ezzel a horror rajongóinak igényeit.
A kritika kiemeli a főszereplők – különösen Oscar Isaac és Jacob Elordi – játékának erejét, valamint azt, hogy bizonyos mellékszereplők kevésbé kapnak teret a filmben. A mozi különlegessége, hogy alkotója következetesen saját értelmezését helyezi előtérbe, és nem akarja Mary Shelley regényének „definitív” változatát elkészíteni.