Az utóbbi időben egyre több játékkészítő dönt úgy, hogy bemutatóikat nem a legdrágább, csúcsteljesítményű hardveren, hanem széles körben elterjedt konzolokon rögzítik. Ennek hátterében az a szándék húzódik meg, hogy a játékosokat megnyugtassák: új játékaikat az átlagos hardveren is élvezhetik, amelyet már most is birtokolnak.
Példaként a Grand Theft Auto 6 és a Witcher 4 kapcsán is kiemelik, hogy futtathatók egy alap PlayStation 5 konzolon megnyugtató sebességgel és látványvilággal. Ez felveti a kérdést, szükséges-e valóban újabb prémium konzolokba fektetni, vagy az elvárások és fejlesztési irányok végleg megváltoztak.
A videó témához kapcsolódóan visszatekint a múlt marketingvisszaéléseire is, amikor előzetesen mutatott, irreálisan magas grafikai szintet prezentáló gameplay jelenetek végül csalódást okoztak a megjelent verzióban. Emellett felmerül a felhasználói tudatosság kérdése, hiszen egyre több gamert nehéz félrevezetni a promóciós anyagokkal.
Szó esik arról is, hogy a konzolgeneráció-váltások tempója lassul, és egyre kisebb vonzerővel bír az extrém technikai ugrás, miközben a kreativitás és a tartalmi fejlődés egyre fontosabbá válik.