Ebben a videóban részletes betekintést kapunk a Grounded 2 korai hozzáférésű változatának jelenlegi állapotába, ahol a játékos egy városi park mikrovilágában, bogár méretűre zsugorodva próbál életben maradni. Az új, változatos biomokkal rendelkező térkép kilenc különálló zónát kínál, amelyek mindegyike egyedi élővilággal és látványosságokkal várja a felfedezőket.
A túlélőjáték megszokott eszközein túl innovatív újdonságok teszik frissé a játékmenetet: például az omni-tool, amely egyetlen eszközként szolgál minden gyűjtéshez, vagy a különféle bogármounthoz és társállatokhoz köthető új lehetőségek. Az alapvető építési, gyűjtési és fejlődési rendszer mellett fontos szerepe van a különböző felszerelés szetteknek, karakterperkönek, mutációknak, valamint rejtett tárgyaknak, amelyek tovább mélyítik a karaktererősítés és fejlődés rétegeit.
A videó során megismerhetjük a közösségi élményt is, legyen szó a többjátékos mód technikai nehézségeiről, vagy az Xbox-fiókkal kapcsolatos akadályokról, amelyek a PC-s játékosokat érintik. Ezek mellett szóba kerülnek a játékmenet tipikus nehézségei, például különféle hibák, teljesítményproblémák, vagy akár a hátizsák elvesztése.
Végül a készítő számos izgalmas kérdést vet fel: hogyan fejlődhet tovább a játék, mennyi tartalom érkezik még, és vajon miben tudja majd felülmúlni az elődöt, mind játszhatóságban, mind a megszokott játékelemeken túlmutató újdonságokban?