A Grounded 2 korai hozzáférése megnyitotta a lehetőséget a rajongók számára, hogy ismét felfedezzék a zsugorított gyerekek kalandjait, ezúttal a Brook Hollow Parkban. Az új helyszín bár hatalmas és izgalmas, több ponton erősen emlékeztet az első rész biológiailag sokszínű, veszélyekkel teli világára. Többek között ismerős élőhelyek és ellenfelek köszönnek vissza, de számos frissítés, mint például az újdonságnak számító buggie-hátasok, egyedivé teszi ezt a második utat.
A történet középpontjában ezúttal is a zsugorított gyerekcsapat áll, de most egy rejtélyes, maszkos idegen is megjelenik, aki komolyabb fenyegetést és misztikumot ad a játékmenethez. Az új főgonosz dinamikája izgalmasabbá teszi az egyébként is humoros és élénk párbeszédekkel teli történetet. Mellette Sloan Bowmont, az Ominant cég új vezetője is fontos szerepet kap: karaktere új színt visz a vállalati intrikák világába.
Brook Hollow Park felfedezése során igazi újdonság az óriási, felfordult fagylaltoskocsi labirintusa, amely rendhagyó kihívásokkal és humoros részletekkel várja a vállalkozó kedvűeket. A fejlesztők érezhetően igyekeztek megtartani az Obsidianra jellemző szellemes írást, miközben a játékmenet fő mechanikái – például a craftolás, a bázisépítés és a harc – nagyrészt változatlanul visszaköszönnek, egy-két modernizációval, mint például az univerzális omni tool bevezetése.
A buggie-hátasok gyorsabbá és dinamikusabbá tették a térképen való közlekedést, ugyanakkor az eredeti játék horrorhangulatából is elvesznek valamennyit, hiszen a menekülés könnyebbé vált. A harcrendszer és a túlélő mechanikák apróbb változtatásai felvetik a kérdést: eléggé megújult-e a formula, vagy érdemes inkább további frissítésekre várni?
Számos rajongói elvárás – például a sokrétűbb bázisépítés vagy a még hangsúlyosabb szerepjátékos irányultság – csak részben teljesültek eddig, így felvetődik, hogy a játéknak sikerül-e túllépnie az első rész örökségén, vagy végül inkább egy kifinomultabb, ám ismerős élményt nyújt majd?