Az utóbbi időben egyre több profi gravel versenyző dönt úgy, hogy hagyományos gravel gumik helyett szélesebb mountain bike (XC) gumikat használ. Sokan úgy vélik, hogy ezek a terepbringákra való, könnyített abroncsok, súlyuk és aerodinamikai hátrányuk ellenére, gyorsabbak, különösen durva, köves terepen.
Dylan Johnson, kiváló bringás és influenszer alapos tesztekkel támasztotta alá, hogy a szélesebb XC gumik gördülési ellenállása off-road szimuláción meglepően kedvező. Ezzel szemben Nathan Hass és mások szerint a többletsúly miatt hosszabb emelkedőkön a gravelre fejlesztett, szűkebb gumiknak még mindig előnyük van.
A videó rámutat arra a dilemmára is, hogy melyik abroncstípus a legideálisabb a sokféle útviszonyhoz, és hogy az egyre szélesebb gravel gumik vajon átveszik-e az XC gumik helyét. Emellett olyan kérdéseket boncolgat, mint: Érdemes-e még vastagabb gumikat keresnünk, vagy kompromisszumokat kell kötni a komfort, a tapadás és a sebesség között?
Megismerhetjük a Ribble Ultra Grit csúcs gravel versenygépet, amelyet már több világszintű versenyen teszteltek, illetve példákat hallunk versenyzők egyedi gumiválasztásaira is. Felvetődik, hogy vajon a jövő gravel bringája mennyiben közelít majd a mountain bike-okhoz, vagy kialakul-e egy új, extrém széles gumis gravel irányzat?










