1988-ban jelent meg a Grand Prix Circuit, amely az otthoni Formula 1 élmény izgalmát próbálta megragadni a Commodore 64-en. Az élethűnek ható autók és a karakteres márkák, mint a McLaren, a Ferrari és a Williams, mind sajátos vezetési élményt kínálnak, ami hozzájárul a játék sokszínűségéhez.
A játék valósághűsége nem a hibátlan fizikai modellben rejlik, hanem abban, ahogyan sikerül visszaadni a pályák ritmusát és sajátosságait. Monaco szűk kanyarjai, Hockenheim tempója vagy Suzuka technikás szakaszai mind-mind különböző kihívásokat állítanak a játékos elé, miközben a cockpit nézet még jobban bevonja a játékost az események sűrűjébe.
Nem marad el a versenyszellem sem: az AI riválisok időnként hibáznak, meglepő manővereket hajtanak végre, vagy komoly nyomást helyeznek a játékosra. A kézi váltás komoly feszültséget ad, a szorult pitstopok pedig extra adrenalint csempésznek a futamokba.
A pályák betöltése türelemjáték, de a lüktető zenék és a játék sajátos prezentációja már-már feledtetik a várakozást. Hátterében pedig egy egyedi, kissé kaotikus, mégis szórakoztató világ húzódik meg, amely sem tökéletes szimuláció, sem egyszerű játékszer, hanem egy különleges retro élmény, amelynek minden hibája és erénye hozzátesz az emlékezetes hangulathoz.