Az utóbbi években a játékosok egyre kritikusabban viszonyulnak a látványos grafikai ugrások jelentőségéhez a PlayStation 5 és Xbox Series generációban, különösen amikor ez a teljesítmény és az optimalizáció rovására megy. A friss példák között említhető a Metal Gear Solid Delta, amelynél a rajongók csalódottsága szembeötlővé vált, miután a leplet lehúzták a játék frame rate problémáiról még a PS5 Pro esetében is.
Sokan felvetik: valóban megéri-e a ray tracing és egyéb vizuális extrák implementálása, ha ezek mellett akadozik a játék? A videó reflektál a generációkon átívelő vizuális ugrásokra is, kiemelve, hogy a mostani hardverek mellett kevésbé markáns a továbbfejlődés, miközben egyre gyakoribbak a stabilitási gondok.
Komoly kritikát kapnak a népszerű játékmotorok, mint például az Unreal Engine 5, amelyek sok stúdió kezében nem várt problémákat okoznak. Az olyan példák, mint az Oblivion Remastered, Star Wars Jedi Survivor vagy a Monster Hunter Wilds, mind rámutatnak az optimalizáció nehézségeire még csúcshardveren is.
Felvetődik a kérdés: vajon a nagy kiadók jól priorizálnak, amikor a marketingben a fantasztikus látványt helyezik előtérbe, miközben a játékélményt ronthatja a technikai instabilitás? Emellett visszatérően megjelenik az a dilemma is, hogy a magas vizuális minőség valóban indokolja-e a hardveres erőforrások feláldozását a gördülékeny futás rovására.