Az epizód két figyelemre méltó SEO-témát boncolgat. Elsőként egy váratlanul pozitív szemszögből veszi górcső alá a Google keresőjéből nemrég eltávolított „num=100” paramétert. A szakmában zavart keltett változtatás után több eszköz és szakértő is bizonytalanságról számolt be, azonban egy online hozzászóló szerint ez a változás meglepő módon kedvezhet a keresőoptimalizálásban (SEO) dolgozóknak.
Felszínre kerül az a felvetés is, miszerint a Google ezzel az intézkedéssel igyekezett korlátozni olyan mesterséges intelligencia (AI) alapú eszközök hatékonyságát, mint például a ChatGPT vagy a Perplexity, amelyek eddig 100 találat alapján adtak részletes válaszokat a felhasználóknak. Vajon a rangsorolás visszatér a hagyományos, első oldal fókuszára, vagy módosulnak az AI-k által generált válaszok minőségei?
A második témában egy mulatságosnak tűnő, ám komoly következményekkel járó történetet ismerhetünk meg a visszautasított (disavow) linkekről. Egy rosszul végrehajtott visszautasítási folyamat során egy „szakértő” véletlenül az összes jó minőségű hivatkozást jelentette be a Google-nél, ami majdnem súlyos SEO kárt okozott volna.
A történet kapcsán felmerül a kérdés, hogy egyáltalán szükséges-e a linkek visszautasítása, illetve mennyire bízhatunk a Google saját mechanizmusaiban. Felmerül az is, mennyire lehet megbízni abban, aki SEO-szakértőnek nevezi magát, vagy inkább saját tapasztalatainkra kellene hagyatkoznunk?