A Ghost of Yōtei egy hangulatos, történetközpontú akciójáték, amely átvette és továbbfejlesztette elődje, a Ghost of Tsushima stílusát. A játékmenet különösen a kardharcra, valamint a japán szamuráj-filmek és a western mozifilmek vizuális világára helyezi a hangsúlyt, melyhez dinamikus történetmesélés társul.
Ebben a folytatásban a főszereplő, Atsu, gyermekkorában elveszítve családját a bosszú útjára lép, és a gonosz Lord Seaitto által vezetett Yote Six ellen indul harcba. A világ öt részre oszlik, mindegyikben változatos, területről függő kihívások várják a játékost. A játéktér felépítése ugyan változott, de számos elem ismerősen hat a Ghost of Tsushima-rajongók számára, a szél és a madarak továbbra is vezető szerepet kapnak a felfedezésben.
Bár a prezentáció időnként lenyűgöző, akadnak kevésbé kidolgozott részek is, főként az egyszerűsített feladat- és mellékküldetés-rendszer miatt. A harcrendszer azonban határozott fejlődésen ment keresztül: jobban irányítható kamera, szélesebb ellenségpaletta és kifinomultabb mozdulatok színesítik az összecsapásokat, amelyek még mindig a műfaj egyik csúcsát jelentik.
A narratíva mélységét a bosszú motívuma, a trauma feldolgozása és a magányos hősiesség fémjelzi. Mit tud újat mutatni a játék a sablonos bosszútörténetek palettáján? Vajon a nyitott világ vagy egy lineárisabb megközelítés állna jobban ennek a típusú élménynek? Ezeket a kérdéseket feszegeti a videó anélkül, hogy minden válaszra megadná a végső megoldást.