A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

Ghost of Yōtei: lenyűgöző harcok, de ismétlődő mellékküldetések

A Ghost of Yōtei nagyívű cselekményt és gyönyörű harcrendszert kínál, de ismétlődő mellékküldetései és túl egyszerű felfedezése nem minden elvárásnak felelnek meg.

A Sucker Punch új játéka, a Ghost of Yōtei, ismét látványos kardpárbajokkal és megható történetmeséléssel várja a játékosokat. Az alkotók ezúttal egy sötétebb, esősebb és komorabb világot alkottak meg, amely eltér az előző rész színes tájaitól, és a bosszú keresésének klasszikus motívumaira épül.

Az elbeszélés főszereplője, Atsu, családja lemészárlása után bosszút szomjazva válik legendás szellemmé. A játék életre kelti a vadnyugati és szamurájfilmek stílusát, miközben az aktuális AAA játékok visszatérő problémái is felmerülnek: túlvezérelt irányítás, túlzott leegyszerűsítés és ismétlődő feladatok.

Bár az új mechanikák, mint a térképen található rejtvények és a felfedezést segítő nyomok, sokat ígérnek, gyakran túl könnyűek és nem jelentenek igazi kihívást. Emellett a mellékküldetések továbbra is rutinszerűek, és láthatóan nem történt előrelépés az előző részhez képest. A különleges harcrendszer viszont finomabb, az ellenségek változatosabb kihívást kínálnak, és a főhősnő karaktere látványosan brutális és hiteles marad.

Felvetődik a kérdés, vajon érdemes-e ilyen típusú játékot tovább erőltetni egy nyitott világban, vagy jobban működne-e egy lineárisabb, kötöttebb formában? A vizuális megvalósítás és a színészi játék is váltakozó színvonalú, de a nagy pillanatok és az atmoszféra még mindig magával ragadó. A történet középpontjában a bosszú mellett a trauma és annak feldolgozása áll, újabb rétegeket adva a klasszikus témához.