Ez az elemzés az évtizedekkel ezelőtti játéktörténelem egyik izgalmas fejezetét mutatja be, középpontban a Gemstone Warrior című akció-kalandjátékkal, amelyet 1985-ben adtak ki a Commodore 64 platformra. A játékos egy harcost irányít, akit egy omladozó templomból az alvilágba hurcolnak, és ahol egy veszélyes labirintus várja, tele csapdákkal, szörnyekkel és rejtélyes kincsekkel.
Rendhagyó fantasy-történet segítségével ismerhető meg, hogyan vesztette el az emberiség mágikus erejét egy széttört drágakő miatt, és milyen elszántsággal próbálja visszaszerezni annak öt darabját. A labirintus útvesztőiben való tájékozódás igazi kihívás, mivel a folyamatosan fogyó életerő és a kevés lőszer jelentős stratégiai döntéseket kényszerít ki.
Különösen érdekes a műfaji keveredés: valahol az akció és a stratégia között egyensúlyoz a játék, miközben az atmoszférát kísérteties hanghatások és baljós lények teremtik meg. A felvételek nosztalgikus visszatekintést nyújtanak a korszak számítógépes játékmenetére, kiemelve az innovatív, de néhol kompromisszumos megoldásokat.
A narrátor személyes emlékeket idéz, rámutatva a játék nehézségére és egyediségére, ugyanakkor rávilágít arra is, hogy az SSI egyedi próbálkozása mennyire tudott megfelelni a korszak elvárásainak a zsánerek közötti határokon.