Az Egyesült Államokban az autóvásárlásokat egyre inkább a tehetősebb vevők uralják, miközben az autóárak történelmi csúcsokat döntenek. A drágább, több mint 50 000 dollárba kerülő új autók aránya az elmúlt hat évben megduplázódott, a luxusmodellek pedig egyre jelentősebb szeletét jelentik a piacnak.
Az autógyártók profitérdekeit is erősíti, hogy a magas jövedelmű háztartások vásárlási aránya növekszik. Ennek hatására a termékpaletta és az árképzés is felfelé tolódott: egyre több kiemelkedően magas árú modell jelenik meg a piacon, miközben a megfizethetőbb autók kínálata csökken.
Szakértők és közgazdászok azonban aggódnak az egyenlőtlenségek miatt, hiszen a gazdagabb vevők arányának növekedésével a középréteg és az alacsony jövedelmű vásárlók lehetőségei romlanak. Jelentős kérdés, hogy mi történik, ha a felső kategóriás autók iránti kereslet visszaesik, és hogyan hat ez a teljes gazdaságra.
Az infláció, a hitelezési szigorítások és a vásárlók fizetőképességének alakulása mind befolyásolja, hogy ki engedhet meg magának új autót. Szóba kerülnek a kínai gyártók lehetséges betörései, a hitelpiaci trendek, valamint az, hogy a gazdasági átrendeződés mennyire teszi sérülékennyé az egész autópiacot.