A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

Gazdag ízek és családi titkok: egy amerikai élelmiszerbirodalom története

Egy amerikai család csaknem 80 éve uralja a desszertfeltétek piacát, miközben a világ egyik legnagyobb, magánkézben lévő élelmiszergyártó birodalmát építi, tele titkokkal és izgalmas családi történetekkel.

Buffalóban, New York államban található egy óriási, évi több mint 5,8 milliárd dolláros forgalmat lebonyolító élelmiszeripari vállalat, amelynek termékei szinte világszerte jelen vannak, mégis kevesen ismerik a nevét szélesebb körben. Meglepő, hogy a cég központi irányelve a teljes magánkézben maradás, amit a család a kezdetektől fogva szigorúan tart, visszautasítva minden felvásárlási ajánlatot. Ebben a családi vállalkozásban generációk dolgoznak azért, hogy döntéshozataluk szabad és gyors maradhasson.

Az iparági úttörés már az 1940-es években elkezdődött, amikor Bob Rich Senior feltalálta az első növényi alapú tejszínhabot, három évvel a híresebb Ready Whip érkezése előtt. A termék ma már több mint száz országban kapható, de a vállalat kínálata ennél jóval szélesebb: fagyasztott tengeri herkentyűk, kávéházi krémek, pizzatészták és torták is fűződnek a nevükhöz.

A cég fejlődési pályája sohasem volt meredeken egyenes: lépésről lépésre bővítettek, és most az a céljuk, hogy 2030-ra elérjék a 10 milliárd dolláros éves árbevételt. A folyamatos innováció mellett főleg éttermek és nagykereskedők számára készülnek új, munkaerő-kímélő termékekkel, illetve a bestseller termékek reformulálásával igyekeznek megfelelni a változó fogyasztói elvárásoknak, például az egészségtudatos trendeknek.

Az egykori Rich Stadium, mely úttörő volt a stadionok névhasználati jogainak eladásában, szintén szorosan kötődött a céghez és a családhoz. A családi viszonyok, az örökség kérdése, valamint a cég jelenlegi és jövőbeli vezetése mind újabb érdekes kérdéseket vetnek fel a generációváltás és a vállalati irányítás területén.