A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Game Boy újratervezés AI segítségével: kreatív ötletek és etikai kérdések

Mi történik, ha mesterséges intelligenciára bízzuk legendás kézikonzolok újratervezését és a legőrültebb ötletek fizikai megvalósítását? A videó humorral és kreativitással mutatja be az AI-vezérelt dizájn lehetőségeit.

Képzeld el, hogy mesterséges intelligenciával tervezel régi és új kézikonzolokat, amelyek között furcsa és egészen ötletes eredmények is születnek. Ebben az alkotói folyamatban az Adobe Firefly webes AI-generátorát vetik be, amely sokoldalú eszközként jelenik meg: képes önállóan formákat tervezni, háttereket eltávolítani, vagy akár egészen meglepő dizájnelemeket hozzáadni egy-egy eszközhöz.

A generált képek sokféle hangulatot és témát ölelnek fel, kezdve a robotkaros Game Boytól a retro pixel artos Switchen át egészen a szürreális, zöld színű szájas kézikonzolig. Felmerül közben a kérdés: vajon tudja-e az AI, mi az, hogy ergonómia, vagy mit alkot, ha egy játékkonzolhoz emberi testrészeket vagy teljesen váratlan figurákat rendelünk hozzá?

A szerző számos kreatív kihívással él: harmadik kijelzőt illeszt egy Nintendo DS-re, zongorabillentyűkkel ruházza fel a Game Boyt, vagy éppen ikonokat nyomtat rá, mint például kis halakat, macskákat, sőt, még szemeket vagy brit zászlót is. Mindeközben kitér a látvány szerkesztésére és a fizikai megvalósítás technikai lehetőségeire, miközben bemutatja, hogyan dolgozhatunk tovább a generált mintákkal Adobe szoftverekben.

Felmerülnek etikai és jogi kérdések is az AI által használt forrásanyagokról, a szerző hangsúlyozza az Adobe Firefly etikus képforrásait. A videó végén egy egyedi Game Boy burkolat születik meg, amely már a valóságban is kézbe vehető – felvezetve a témát, hogy hol húzódik a határ a digitális kreativitás és a tényleges tárgyalkotás között.