Az MROM egy új eszköz, amely lehetővé teszi, hogy az Analogue Pocket konzolon keresztül közvetlenül lementsük és archiváljuk a Game Boy és Game Boy Color játékkazetták tartalmát, beleértve a ROM-ot, a mentéseket és a valós idejű órához (RTC) kapcsolt adatokat is. Ez különösen hasznos azok számára, akik szeretnék megőrizni ritka vagy egyedi, esetleg az internetről elérhetetlen kazettáik tartalmát.
A videóban bemutatott eljárás során több különböző játék – például Super Mario Land, Golf és Wario Land 2 – kerül tesztelésre, miközben a szerző kipróbálja a különféle funkcionalitásokat: a RAW ROM mentését, a mentésfájl-kezelést, az RTC adatmentést, valamint a különböző memóriabank-vezérlőtípusokkal való kompatibilitást. Az újdonság az, hogy nincs szükség külön PC-s kártyadumpera és egyéb eszközökre; minden magán az Analogue Pocketen elvégezhető.
A fejlesztés hátterét is érinti a szerző, kiemelve a nyílt forráskódú RISC-V alapú magok, az OpenFPGA platform és a Litex keretrendszer fontos szerepét a projekt működésében. A videóban szó esik a projekt jelenlegi korlátairól, mint például egyes funkciók, mentésfájlok vagy bizonyos típusú játékok adatainak megfelelő kezeléséről, valamint arról is, hogy további funkciók bevezetése várható.
Végül felvetődik a videojátékmegőrzés jelentősége, a kazetták önálló archiválásának elégtétele, valamint az, hogy a közösségi visszajelzések és további fejlesztések hogyan alakíthatják az MROM jövőjét.









