A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 13 perc

Game Boy játékok mentése egyszerűen az Analogue Pockettel

Bemutatjuk, hogyan menthető le egyszerűen a Game Boy és Game Boy Color kazetták teljes tartalma – beleértve a mentéseket és az órához kötött adatokat – kizárólag az Analogue Pocket és az MROM rendszer segítségével, külön hardveres kártyadumper nélkül.

Az MROM egy új eszköz, amely lehetővé teszi, hogy az Analogue Pocket konzolon keresztül közvetlenül lementsük és archiváljuk a Game Boy és Game Boy Color játékkazetták tartalmát, beleértve a ROM-ot, a mentéseket és a valós idejű órához (RTC) kapcsolt adatokat is. Ez különösen hasznos azok számára, akik szeretnék megőrizni ritka vagy egyedi, esetleg az internetről elérhetetlen kazettáik tartalmát.

A videóban bemutatott eljárás során több különböző játék – például Super Mario Land, Golf és Wario Land 2 – kerül tesztelésre, miközben a szerző kipróbálja a különféle funkcionalitásokat: a RAW ROM mentését, a mentésfájl-kezelést, az RTC adatmentést, valamint a különböző memóriabank-vezérlőtípusokkal való kompatibilitást. Az újdonság az, hogy nincs szükség külön PC-s kártyadumpera és egyéb eszközökre; minden magán az Analogue Pocketen elvégezhető.

A fejlesztés hátterét is érinti a szerző, kiemelve a nyílt forráskódú RISC-V alapú magok, az OpenFPGA platform és a Litex keretrendszer fontos szerepét a projekt működésében. A videóban szó esik a projekt jelenlegi korlátairól, mint például egyes funkciók, mentésfájlok vagy bizonyos típusú játékok adatainak megfelelő kezeléséről, valamint arról is, hogy további funkciók bevezetése várható.

Végül felvetődik a videojátékmegőrzés jelentősége, a kazetták önálló archiválásának elégtétele, valamint az, hogy a közösségi visszajelzések és további fejlesztések hogyan alakíthatják az MROM jövőjét.