Az upscaling technológiák rohamos fejlődése új megvilágításba helyezi a 1080p játékélményt: vajon a legújabb FSR4 és DLSS4 elég jók már ahhoz, hogy érdemes legyen használni őket ezen a felbontáson? A bemutató során különböző játékokban történik összehasonlítás, ahol a Radeon RX 7900 XT és a GeForce RTX 5090 kártyák biztosítják a hardveres hátteret.
A vizsgálat nem csak a képi élességre és részletességre fókuszál, hanem olyan tényezőkre is, mint a mozgás közbeni stabilitás, a TAA elmosódás csökkentése, valamint a diszkusszióból fakadó képhibák. Fő kérdés, hogy a modern DLSS4 és FSR4 mennyivel fejlődött a korábbi verziókhoz képest – például az FSR 3.1-hez, ami 1080p-ben gyakorlatilag használhatatlannak bizonyult.
Külön érdekesség a különböző játékoknál tapasztalható eltérő eredmények: míg egyes címeknél az egyik technológia tűnik jobbnak, máshol a másik előnyei domborodnak ki, például a fű, a hó vagy a részecskehatások megjelenítésében. Az artefaktumok, az aliasing, a szellemkép és a részletesség elvesztése mind-mind másként jelentkezik DLSS3, DLSS4, FSR3 és FSR4 esetén.
Felvetődik a kérdés, mennyire számít a natív renderelés helyett upscaling technikát alkalmazni, ha a játékélmény és a vizuális minőség a cél 1080p-ben. Illetve mennyire befolyásolja a választást az, hogy melyik upscaler támogatott több játékban, és milyen kompromisszumokat kell kötni egy-egy hardveres vagy szoftveres platform mellett.