Ezen a héten a SEO világának legizgalmasabb híreit járjuk körül, fókuszálva többek között a Google minőségi útmutatójának frissítésére. Felmerülnek kérdések a félrevezető EAT (szakértelem, hitelesség, megbízhatóság) tartalomról, valamint arról is, milyen hatással lehet az új szabályozás azokra, akik ilyen módszereket alkalmaznak online.
Kiemelt téma, hogy a Google keresője egyre inkább megtartja a látogatókat saját oldalain, és növekszik a Google saját eredményoldalaira történő kattintások száma. Ezzel párhuzamosan azt is vizsgálják, hogyan formálják át az új, AI-vezérelt keresők a felhasználói szokásokat, és miként változik az organikus forgalom eloszlása más weboldalak és hirdetők között.
Felvetődik továbbá, milyen következményei lehetnek annak, hogy az AI keresőmotorok térnyerése miatt például az Apple Safariban történő Google-keresések először csökkentek 22 év után. Ezt a trendet részletes, adat alapú tanulmányok elemzik, ahol többek között szó esik a zero-click keresésekről és az AI-összefoglalókról is.
Végül szó esik a Similarweb új, AI chatbot forgalomelemző szolgáltatásáról is, amely segíthet a vállalkozásoknak és szakembereknek abban, hogy átlássák, hogyan zajlik a felhasználói aktivitás az AI-vezérelt chatbotok és platformok között. Több fontos adat, kutatás és betekintés került bemutatásra, amelyek segíthetnek eligazodni az aktuális SEO trendek között.