A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 20 perc

Forgotten Worlds portok: Részletes elemzés és összehasonlítás

A Capcom legendás shoot-'em-up játékának, a Forgotten Worldsnek különböző otthoni portjait hasonlítja össze és elemzi a videó, kitérve a grafikai, hangbeli és irányítási különbségekre.

A Forgotten Worlds, a Capcom 1988-as klasszikusa, egy különleges sci-fi/fantasy lövöldözős játékként született meg, amelyet a Contra, az Ikari Warriors és a Heavy Barrel játékok ihlettek. A jetpack trilógia záró darabjaként egyedi mozgásrendszert és irányítást alkalmazott, amihez az arcade verzióban egy speciális forgó vezérlő is tartozott.

A fegyverek, a karakterek és a játékmenet jellegzetességei mellett a játék bolt rendszere is kiemelkedő, ahol Zenny valutából újabb fegyvereket és kiegészítőket vásárolhatnak a játékosok. Az egyes fegyverek, például a Vulcan Cannon, a Homing Laser, a Flamethrower és a Napalm, mind taktikailag új megközelítést kínálnak a pályákon felbukkanó főellenségek ellen.

Az arcade sikere után a Forgotten Worlds több platformra is portolásra került, többek között Atari ST-re, Amigára, ZX Spectrumra, Commodore 64-re, Amstrad CPC-re, Sega Mega Drive-ra, Master Systemre, PC-re (DOS) és az NEC PC Engine-re. Ezek a verziók többnyire kompromisszumokkal, technikai megkötésekkel és gyakran átgondolatlan vezérléssel jelentek meg, amelyek jelentősen eltérnek az eredeti élménytől.

Különösen érdekes az összehasonlítás az egyes platformok között: milyen kompromisszumokat hoztak a fejlesztők a grafika, a hang, illetve az irányítás terén, és hol sikerült a legjobban visszaadni az arcade hangulatát? A portok értékelése gyakran kitér a különböző változatok hibáira és erősségeire, sőt, néhol a fejlesztőstúdiók hozzáállása is témává válik.