Különleges vizsgálat alá kerül a Ford EcoBoost motorja, amely az utóbbi évek egyik legtöbbet vitatott erőforrásává vált. A szakértők lépésről lépésre bontják szét a motort, miközben feltárják, milyen műszaki újítások és tervezési döntések vezettek ahhoz, hogy a motor megbízhatatlanságáról hírhedtté váljon.
A részletes elemzés során érdekfeszítő témák merülnek fel: hogyan működik a nedves szíjas vezérlés, és milyen hatása van annak, hogy a vezérműszíj olajban fut. Az elhasználódás, a szíj gyors romlása, illetve a különféle kopási problémák mind komoly kérdéseket vetnek fel a tartóssággal kapcsolatban.
A műhelyben dolgozó szakemberek tapasztalatain keresztül kiderül, mikor és milyen módon érdemes javítani az ilyen motorokat, vagy vajon jobb döntés-e új motort beszerelni. Szó esik arról is, hogy a felhasználók gyakran nem a megfelelő olajat választják, amivel tovább rontják a motor esélyeit.
Megjelenik egy másik, hírhedtté vált motor is: a 2,3 literes EcoBoost. Ennél a típusnál a gyári fejtömítések konstrukciójához kötődő hibák, illetve a detonációval kapcsolatos problémák kerülnek előtérbe, amelyek idő előtti végzetes motormeghibásodáshoz vezethetnek.
Folyamatosan napirenden marad a kérdés: vajon melyik a Ford legrosszabb modern motorja, és mit tehetnek a tulajdonosok annak érdekében, hogy elkerüljék a legsúlyosabb meghibásodásokat?